Verslag voorjaarsconcert 15 april 2023

Voorjaarsconcert 2023

Na jaren was het dan eindelijk zover. Op 15 april 2023 konden wij, tijdens ons voorjaarsconcert, eindelijk weer onze kunsten tonen aan het publiek. Door Corona hebben we een aantal jaren geen concert kunnen organiseren, maar liefst 4 jaar geleden was de laatste keer.

Om 20.00u begon het concert en vanaf 19.30u stroomde de kerk lekker vol. Ninke had ook nu weer een prachtig programma samengesteld. Onder andere nummers als Let it be, Streets of London, How do you do en het modernere Circle of life werden gezongen. Maar ook The Rose, California dreaming en Mag ik dan bij jou mochten niet ontbreken. U ziet we zingen een zeer breed repertoire met voor iedereen herkenbare muziek. Dat is ook goed te merken in de zaal want velen zingen of neuriën de nummers mee.

We hadden een primeur want dit was ons eerste voorjaarsconcert als gemengd koor. 3 Heren (inmiddels 4) hebben zich het afgelopen jaar bij ons aangesloten en wat zijn we daar blij mee. Je zou zeggen 3 (4) heren het is niet veel tegenover al dat vrouwelijk geweld maar qua klank is het een wereld van verschil. Nog regelmatig krijgen we kippenvel tijdens de repetities. Ninke is een kei in het maken van prachtige arrangementen en ook deze keer is ze er uitstekend in geslaagd om de herenpartij goed tot zijn recht te laten komen.

Dit was trouwens niet ons eerste optreden als gemengd koor want een maand eerder stonden we in Kloosterburen, een mooie generale dus die prima verliep.

Bert en Roel zorgden voor de catering, Olfjan voor het installeren van de apparatuur, Dirk hielp mee met de stoelen en Dries zorgde voor de foto's. Ontzettend bedankt jongens, het was weer prima geregeld👍🏻.

In de pauze was er dus voor iedereen een consumptie met versnapering.

Na de pauze werd er zonder bladmuziek gezongen iets wat de dynamiek van het koor zeker ten goede komt. Het laatste nummer van het concert was Lonely Avenue. Een meeslepend nummer dat meestal lang blijft hangen in je hoofd, een mooie afsluiter dus.

Na dit nummer werd iedereen bedankt voor zijn/haar medewerking en Ninke werd natuurlijk nog even extra in het zonnetje gezet met een bloemetje.

Ook het publiek werd hartelijk bedankt voor hun aanwezigheid en enthousiasme. Altijd fijn zo’n enthousiast publiek dat voelt voor ons als koor als een warm bad.

Ter afsluiting werd Lonely Avenue opnieuw ingezet en zong iedereen uit volle borst mee. We werden beloond met een staande ovatie en kregen later hele enthousiaste reacties en veel complimenten. Geweldig!

We willen iedereen nogmaals ontzettend bedanken voor de medewerking, support en complimenten in welke vorm dan ook. Het was geweldig!

Greta Mulder